29 Haziran 2013 Cumartesi

« Leo Seviyor », Bizde Onu !




Hayat süprizlerle doludur derler ya  gerçekten de öyleymiş hiç beklemediğim anda beni çok saşırtacak bir klip ulaştı elime. Bloğuma gönderilen bu klipte Fransız bir şarkıcı Türkçe şarkı söylemekte. İşte bu hergün karşılaşabileceğiniz bir durum değil. Kemerun asıllı, Fransız, siyahi bu şarkıcı aktuel olarak Paris’te Hip Hop sarkılar söylüyor. Hem besteci, hem söz yazarı, hem de Türkiye ve Türk müziği aşığı !

Hemen onunla bir görüşme ayarladım ve sordum;

·         Neden sahne adı olarak “Leo Seviyor” u kullanıyorsun?

-İstanbul’a geldiğimde ilk öğrendiğim kelime “Sevmek”ti. Herkes bana soruyordu; İstanbul’u sevdin mi? Yemekleri sevdin mi?...vs. Soruların hepsi sevmekle ilgiliydi bende devamlı  « seviyorum, seviyorum, seviyorum» diyerek bu kelimeyi kendimle bütünleştirdim. Üstelik ‘sevmek’ çok güzel bir kelime!

·         Nerden geliyor bu Türk müziği aşkı?

-2011'de kısa dönem öğrencisi olduğum Galatasaray Üniversitesi’nin şenliklerinde, ‘Gri’ adlı grubun davetiyle kendimi Türk müziğinin içinde buldum. Türk insanının sıcak kanlılığından, kültüründen ve İstanbul’dan çok etkilendim. Bu serüven beni Türk müziyi yapmaya teşvik etti.
İşte bu sayede Leo Seviyor, ilk bölümü 23 Nisan 2013'te internette ücretsiz olarak yayınlanan "Paris'ten, Sevgilerle" adlı projeye başladı. Üç bölümden oluşan proje de, Leo Turkiye'ye olan aşkı için Türkçe şarkılar söylüyor. Beş video klibi Youtube ve benzeri internet sitelerinde şimdiye kadar oldukça ilgi çekti. Projenin aranjmanını yol arkadaşı gitarist  Christophe Przywara ile beraber gerçekleştirdi.

Türkiye’nin popülerliğini yurt dışında özellikle de avrupada günden güne ne kadar artığını görüyorum. Geçen aylarda görev aldığım bir fuarda bana Fransız bir beyfendi, Türkiye’de bulunduğu süre içerisinde Türk diline ne kadar hayran kaldığını, müziklerimizi hala zevkle dinlediğini belirtmişti. Şimdi de Leo’yla karşılaşmak, onun ağzından ülkeme ait iltifatlar duymak beni çok heycanlandırdı.

"Paris'ten Sevgilerle" adlı albümünün ikinci bölüm ise  23 Nisan 2014'de yayınlanacak. Sakın kaçırmayın gözünüz Leo’nun üzerinde olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder